Kirli gitardan ise Metal Music Machine'den sonra
kılan onun rock'n roll'dan uzaklaşmama çabasıydı.
Bu (Berlin ve Metal Music Machine'i ayrı tutarsak)
onu Velvet sonrasında Cohen'leştirdi. Yani en iyi
yaptığı şeyi devam ettirdi: İyi şarkı sözleri/şiir yazmak.
Velvet sonrasına bakınca, Nico'nun The Marble Index'i ve
Desertshore'u kimi rock alt-türlerine kaynaklık etti; Reed'in
ise sadece Metal Music Machine'i. Songs for Drella tıpkı
White Light White Heat gibi Cale'in müzikal perspektifinin
vurgulu olduğu bir albümdü. Nico'nun geleceğe bıraktığına
benzer bir etkiyi de John Cale yaratmıştı. Hem ilk Velvet
albümünde hem de White Light White Heat'te. Reed'in
büyük katkısı sadece liriklerde değil Velvet'in ulaşılamazlığını
rock'n roll temelinden hiçbir zaman vazgeçmeyerek ulaşılabilir
kılmasıydı. Bu sayede Velvet Underground & Nico tekrar tekrar
dinlenebilir bir albüm oldu. White Light White Heat, Metal Music
Machine (asla) hatta Songs for Drella öyle değil. Reed New
York'un şairiydi ama Amerika'nın müzisyeniydi.
Bir Alman-Gal istilasına izin vermedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder