27 Nisan 2010 Salı

E-ESMERALDA-1 (derviş)

Acının Fırat’ını içime dök

Sana ancak acı bir şiir verebilirim C.


Alo Dayı öldü, bir tek
Hakkıma hayırlısı kaldı yadigâr
bense unutmadım yüreğimde parçalandı
o söz nar:
- Ölen kalana hayaldir, bu da bir kâr

Hece hece konuştu Malatya’ya çökerken gece
Düğün dağıldı, damın deliğinde bir ben kaldım
bir de yaşım sıra gezen ölüm
Arguvan ağzı bir türkü dudaklarında:
- Hayat dediğin solan bir gülmüş
Bir gün gelir derler Sultan da ölmüş

Artık hepimiz birer faşistiz İsmail
değil mi ki diğer kitaplarla birlikte
kül oldu Komünist Manifesto

Gani abimi hatırlıyor musun, İsmail
herkes mutluydu hani
herkes mutluydu
biz seninle, alayının yüzüne
Alayınızın kitabını sikerim diye haykıran
kaportacı abisi elektrikte
iki çocuk
rüzgara kapılmış bir gazete parçasında
okuduk Birinci Altın Güvercin Müzik Yarışması’nı
hatırlıyor musun İsmail

Vadideki Hayat bitti, elektrikler kesik
Gani abim öldü
duyuyor musun İsmail

şurada duralım İsmail
yalın ayaklarımızla
saçları sıfır numara tıraş edilmiş iki çocuk
onuncu yıl çalıyor bando
esas duruşunu bozma İsmail
şurada duralım İsmail
annemizin pantolonlarımıza diktiği yamalar
bir tek bizim değil Cumhuriyet’in de özeti

biz seninle yaz tatilini bahçe duvarına taş
toplayarak geçiren Ankara lastiği giymiş iki çocuk

ben unutmuştum,
dün
bir şiirde gördüm onları
sen...
sen hatırlıyor musun İsmail...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder